منتديــــــــات آفــــــــــــاق الثقـــــــــــافة ..

حيث الثقافه والمتعه بلا حدود ..

الرئيسيةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلالأعضاءالمجموعاتدخول

شاطر | 

عاوز تشوف اللي عمرك ماشوفته ادخل واتفرج والله هتتهبل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
عبــدو
المشـــــرف العــــــــام
المشـــــرف العــــــــام

مُساهمةموضوع: عاوز تشوف اللي عمرك ماشوفته ادخل واتفرج والله هتتهبل   الخميس مارس 29, 2007 6:07 pm

أنا جايبلكوا انهارده موضوع انا اول ماشوفته اتهبلت والله ومابقتش مصدق نفسي دي حقيقة ولا خيال وهاسيبكوا مع الصور وياريت تقولولي رايكم
قبل ماتشوفوا الصور دي كلها مرسومة على الارض انا مش عارف ازاي بس هيا مرسومة على الارض وياريت لو حد عارف ازاي يقوللي عشان انا اتجننت

ياريت اشوف ردودكم الحلوة

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
زهرة الوادى
عضو فضـــــى
عضو فضـــــى

مُساهمةموضوع: رد: عاوز تشوف اللي عمرك ماشوفته ادخل واتفرج والله هتتهبل   الجمعة مارس 30, 2007 3:33 am

فعلا الصور رهيبه
أنا شفت الحاجات دى فعلا فى الشوارع فى روما , فنانين كل عملهم هو الرسم على الأرض وجمع الفلوس من المتفرجين
لكن أعمالهم مبهره جدا , بمعنى أنك ممكت تقف أمامها أكتر من ساعه وتنسى مواعيدك وتنسى أشغالك وتنسى الدنيا من جمالها ,
تشوف الصور دى تحس بالعمق والبعد الثالث وتحس إنها فعلا مجسمه ولكنها فى الحقيقه مسطحه على الأرض ,
شكرا على مجهودك الجميل يا استاذ عبدو
وننتظر منك كل ماهو جديد ..
جميله

مُساهمةموضوع: رد: عاوز تشوف اللي عمرك ماشوفته ادخل واتفرج والله هتتهبل   الجمعة مارس 30, 2007 8:33 am

أعمال تهبل من كثرة إبهارها وجمالها
الناس دى أحاسيسها وإحساسها بالفن عالى أوى
بيحبوا الفن التشكيلى لدرجة إنك تلاقى معارض مفتوحه فى الشوارع وفى المترو وفى الميادين والناس تلاقيها
بتشجع الفنانين وبترفع من روحهم المعنويه , الفن عندهم جزء كبير من ثقافتهم وحياتهم اليوميه
لكن عندنا ف مصر لو حد عمل كده !! الناس هتقول عليه مجنون ومش بعيد تدوس عليه وعلى رسمه كمان

شكرا لك استاذ
abdo
جوليا جبريل
عضو نشيط
عضو نشيط

مُساهمةموضوع: رد: عاوز تشوف اللي عمرك ماشوفته ادخل واتفرج والله هتتهبل   الأربعاء يوليو 11, 2007 6:27 pm

تعليق الأخت ( جميله ) فى منتهى الجمال .
هذه الصور يستخدمون فى رسمها ألوان الباستيل الطباشيرى ثم يقومون بتثبيت الألوان بواسطة إسبراى شفاف خاص بذلك حتى لا تتأثر بتراب الشارع أو الهواء أو تقلبات الطقس .
وهم يعتمدوت دائما على الخداع البصرى والمنظور لجعل رسومهم المسطحه تبدو للرائى أنها مجسمه وبارزه فى الشوارع أو غائره وبها عمق خداعى ( وهمى ) .
شكرا لك على موضوعك الجميل أخ عبدو .
الندى الأبيض

مُساهمةموضوع: رد: عاوز تشوف اللي عمرك ماشوفته ادخل واتفرج والله هتتهبل   الخميس يوليو 12, 2007 6:03 am

صور تجنن فعلا

عاوز تشوف اللي عمرك ماشوفته ادخل واتفرج والله هتتهبل
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1